lørdag den 15. juli 2017

Musclebeach og Starstrucked...

Disse dage er ret meget afslapning, derfor ikke de mange opdateringer. De skal nok vende tilbage, når vi vender tilbage til New York i morgen.

Fredag var endnu engang flyttedag, men også afsked med Melissa i Santa Monica. Endnu engang har det været en fornøjelse at besøge "vores" lille cottage. Det har været SÅ rart at have et hus til rådighed, hvor man kan brede sig, men ikke mindst at have to soveværelser... Det er meget klemt, når man skal sove 4 personer på et hotelværelse i en måned. Man kan godt få "spat"! Men det er en del af oplevelsen og en del af ferien. Det er der også læring og oplevelser i :-)...

Nå, fra Santa Monica tog vi til Venice beach. Vi nåede ikke derned for tre år siden, så nu skulle det være. Her kan man da snakke om kontraster... ikke at det er fattigt, men at der er kulturforskel. Santa Monica er det pæne middelklasse-borgerskab, med styr på tingene, husene og haverne. Vores værtsfamilie havde f. eks. Housecleaning og Gardener, der kom og holdte orden på det det hele, selv om Melissa gik hjemme.
Man kunne oplevede det på vejen til Venice, der ligger som nabo til Santa Monica. Husene forandrede sig drastisk, tøjstilen ændrede sig osv. Venice er bestemt et besøg værd, men man skal efter sigende ikke tage dertil om aftenen, hvis man vil ligne sige selv eller have alle sine egendele med hjem bagefter...

Muclebeach, hvor der trænes livligt i fremragende vejr...
Efter Venice kørte vi til Anaheim, hvor vi har haft to overnatninger. Anaheim fordi vi skulle besøge Disneyland. Pigerne har ønsket at komme i Disneyland i SÅ mange år, så nu skulle det være, inden de blev for gamle til at synes, at det er sjovt.
TIDLIGT op, lidt morgenmad og så i rask gang (1,3 km) til Disneyland, så vi kunne stå klar i god tid ved indgangen inden de åbnede kl. 8. Der er en ret speciel stemning ... forventningsfulde og glade mennesker.
Efter 4-5 forlystelser, hvor der ikke var de vilde køer, kunne vi begynde at fornemme at Disneyland var begyndt at vågne.

Ved 10-tiden var der efterhånden rigtig mange mennesker, ikke overfyldt, men så mange at køerne til forlystelserne blev meget lange... op til 1 times ventetid. Det var her, at pigerne gik i selvsving og blev Starstrucked. Mange af Disneykarakterene stod eller gik rundt rundt omkring i parken så man kunne få taget billeder sammen med dem. Det gik der sport i... så her får I et par billeder

Parken er virkelig flot med mange gennemførte detaljer, både i huse og rekvisitter. Blandt andet Denne flotte hjuldamper a la Missisippi og det gamle sørøverskib. Vi kom forbi denne karussel, hvor et af parkens mange småbands pludselig fik lyst til at køre med på en tur og spille samtidig :-).

Midt på eftermiddagen var der et af dagens store parader. Vi har før set store parader, bla. ifm. 4. of july. Denne parade inkluderde stort set alle de kendte Disneyfigurer og var fantastisk flot. Vi havde tiltusket os 1. parket og havde derfor et ret godt udsyn til paraden.

Efter en dag på 13-14 timer på farten og godt 20000 skridt i fødderne, vendte vi snuden mod hotellet for at se det gigantiske fyrværkeri sådan lidt på afstand. Katrine måtte kapitulerer kort inde i fyrværkeriet og Sarah bad om at måtte sove tidligt, for det var SÅ trætte efter en lang og oplevelsesrig dag...